Hoşgeldin, Ziyaretçi:  

ETS 2 - Şasi Çeşitleri


 
 Konuyu Yazdır   Gösterim Stili  Tam Görünüm  Konu Görünümü
659

Edward  

Root

Admin

Yorum Sayısı: 5,521
Konu Sayısı: 2,568
Üyelik Tarihi: May 2008
Rep Puanı: 11,311

#1
Merhaba arkadaşlar,


Oyunumuz içerisinde bulunan, birçok arkadaşımızın kullandığı ama bazı arkadaşlarımızın ne işe yaradığından emin olmadıkları şasi sistemini size aşağıda kısmen açıklamaya çalışacağım. Oyun içerisinde gerçekci yakıt tüketimi özelliğini kullanıyorsanız ve tamir ücretlerini bir nevi azaltmak istiyorsanız bu bilgiler işinize yarayabilir..

b28pGZ.jpg

Şasi 4 x 2 = Ülkemizde ve birçok Avrupa ülkesinde en avantajlı seçenek 5 dingil olduğu için uluslararası çalışan firmalar araçlarını, çekiciler 2 dingil treylerler 3 dingil olmak üzere 5 dingil olarak alırlar. Bunun sebebi otoyol geçiş ücretleri, aracın toplam ağırlığının az olması ve az yakıt tüketimi gibi temel nedenlerdir. 1. dingil kontrolü sağlar 2. dingil çekişi sağlar.

Şasi 6 x 2 = Avare veya Hamal diye tabir edilen bu aks düzeninin amacı çok tonajlı taşıma olmayan ancak 3 dingilin taşıma sınırının biraz daha fazla olmasından faydalanmak için kullanılan bir düzendir. 1. dingil kontrolü sağlar, 2. dingil çekişi sağlar, 3. dingil kontrol ve çekiş sağlama görevi dışındadır. 3. dingil ortalama bir tonajda boşa döndüğü için tamir ve lastik masrafı oluşturabilir.

Şasi 6 x 2 / 4 = Push Axle denilen direksiyonu çevirince zorlamayla dönen hareket kabiliyeti sağlayan 3. dingilin önünde bulunan 2. dingile sahip bir modeldir. Hareketli olması sayesinde manevra kabiliyeti yüksektir, Bunun yanında daha fazla yük alabilmeyi sağlar. 1. dingil kontrolü sağlar, 2. dingil kontrole yardımcı olur, 3. dingil çekişi sağlar. 2. dingil sabit olduğu için ekstra tamir ve lastik bakım masrafı oluşturur.

Şasi 6 x 2 Arka aks kontrollü = 6 x 2 şasi ile aynı yük ve kontrol avantajlarını sağlarken 3. aks kontrollü olduğu için çekici boşken havaya kaldırılabildiğinden tamir ve ekstra lastik masrafını önler.

Şasi 6 x 2 / 4 Orta aks kontrollü = 6 x 2 / 4 şasi sistemi ile aynı avantajları sağlarken çekici boş iken kullanıldığında, arka aks kaldırılırsa ekstra tamir ve lastik bakım masrafını önler. Bu şekilde kullanımı sırasında 1. ve 2. aksların arası kısaldığından çekici normalden daha fazla manevra özelliği kazanır.

Şasi 6 x 4 = Arka aksların ikisi birden çekiş sağladığı için düzgün olmayan yollarda çekiş kaybını önlerken yakıt tüketimlerini, tamir ve lastik bakım masraflarını arttırır. Çekiciniz 600 Hp ve üzeri bir çekici ise, şasi sistemi 4 çeker bir sistem olduğu için virajlarda gaz verdiğinizde kontrol kabiliyetinizi belirgin bir şekilde düşürür ve aracı kontrol etmekte zorlanırsınız. 1. dingil kontrolü sağlar, 2. ve 3. dingiller çekişi sağlar.

World of Trucks Multiplayer Forumundan alıntıdır

ETS 2 Şasi Çeşitleri, ETS 2 en iyi şasi hangisi, ETS 2 şasi sorunu
logo.png
WTSUPPORT.10TL.NET Sitesi ve Yöneticileri İndirdiğiniz Oyunların, Hilelerin yada Torrentlerin Hiçbirine Çalışma Garantisi Vermez.
İndirip Açamadığınız Oyunlardan WTSupport Sitesi ve Yöneticileri Sorumlu Tutulamaz.

yakdoreee  

Emekli Üye

Emektar Grubu

Yorum Sayısı: 356
Konu Sayısı: 180
Üyelik Tarihi: Apr 2015
Rep Puanı: 3,474

#2
Teşekkürler. Çok işime yaradı. +50rep.
Eğer Oyun Haberi(Anlatımı ve İncelemesi ise) Alıntıdır.
Eğer Torrent İse Değildir !

Edward  

Root

Admin

Yorum Sayısı: 5,521
Konu Sayısı: 2,568
Üyelik Tarihi: May 2008
Rep Puanı: 11,311

#3
rica ederim Mutlu
logo.png
WTSUPPORT.10TL.NET Sitesi ve Yöneticileri İndirdiğiniz Oyunların, Hilelerin yada Torrentlerin Hiçbirine Çalışma Garantisi Vermez.
İndirip Açamadığınız Oyunlardan WTSupport Sitesi ve Yöneticileri Sorumlu Tutulamaz.

Robola  

Moderator

Moderator

Yorum Sayısı: 501
Konu Sayısı: 76
Üyelik Tarihi: Jul 2014
Rep Puanı: 3,956

#4
güzelmiş teşekkürler.
Sabır, boyun eğmek değil Mücadele etmektir.
 

 

Şu anda bu konuyu okuyanlar: 3 Ziyaretçi


10tl.net Destek Forumu -