Konuyu Oyla:
  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Crysis 2#Hikaye
#1


[TR] Sene 2023, Rio de Janeiro, London ve Tokyo Alien tarafindan ele geçirip yerle bir edilmis. Bu olaylar ilk Crysis'den 3 sene sonrasi gerçeklesiyor, yani aradan 3 sene geçmis...
Crysis 2 iste burada basliyor!



İnsanlarin ölüm sayisi her gün artiyor, alien'ler özel silahlarla sehir merkezine ates edip çevreyi yerle bir ediyorlar.
NY'un gökdelenlerin üzerinde Alien gemileri geziyor ve durmadan her hareketi kontrol ediyor. Sadece
bir kaç küçük savas ordusu Alien'lere karsi ates açiyor, ama sanki insanlik son nefesini kullaniyor ve dünyadan artik komple silinecek.
Fragman'in sonunda son bir ses duyuluyor "We will not die today!"-->"Biz bugün ölmeyecegiz!"



Crysis2 nin hikayesi gördügünüz gibi New York'ta devam edecek. NY trajik olay ve ayni anda büyük buluslara damga vuran bir yer, o yüzden Crytek bu mekani seçip Crysis hikayesini devam sürdürmeye karar vermis.

Neyse, hikayemize devam. Crysis 2'nin hikayesi diger iki bölümlere göre çok daha derin ve yogun olacak, bunu Nathan Camarillo (Executive Producer Crysis 2)
özellikle söylüyor. Koskoca NY'ta yalnizlik ne demek oldugunu her an ve her saniye hissedilecek, söz! Crysis Serisi kendine ait bir evren olacakmis, her küçük detay veya hikayesi ile.



Bioshock'taki gibi Crysis2'de de sag solda ses bandi kayitlarini bulup ve dinleyip insanlar nasil öldügünü veya bu duruma nasil geldiklerini anlatacak bilgiler olacak. Bu olay tabiki Crysis 2 hikayesine ne kadar derin girme karari sizin elinizde olacak.

Örnek misiondan bir parça:
Arka sokaktan bir meydana çikiyorsunuz ve bir anda Alien gemisi tepeden geçiyor, hemen ardindan savas ordunun helikoptlerleri ve çatisma basliyor. Alien gemisi vuruluyor ve gökdelene çarpip koskoca bir delik açiyor. Toz ve duman üzerimize geliyor ama önümüzdeki duvar bizi koruyor. Kendimizi sanki 9/11 de gibi hissediyoruz ve bu sahne amerikan vatandaslari baya etkiliyecek gibi görünüyor.
Bir an telsiz den ses geliyor, "Prophet, bunu gördün mü?"

Acaba ilk Crysis bölümde adaya geri dönen lider mi basrolunda oynayacak Crysis 2'de?

İkinci Bölüm

...tabiki Prophet oldugunu inanamiyoruz ve bu soruya bir cevap yerine sadece bir gülümseme aliyoruz.
En azindan New York'taki insanlar Prophet oldugunu inaniyorlar. Öyle veya böyle bizim kahraman yeni bir görev aliyor. Alien'lerin gemisinden, yani geminin düstügü yere gidip bir DNA prova alinmasi gerekiyor. Sorunda su, cikis yol bulamiyoruz, sonunda ilerde bir otopark bulup içine girip parçalanmis ve yanmis arabalarin yanindan geçiyoruz. Etrafimizda ölüler ve bol miktarda silah var. Nanosuit'in yeni özelligini açip (Taktik yetenegi: çevreden herhangibi bilgi veya rakiplerin özelliklerini
ekrana getiren bir modüs) etrafi inceliyoruz. Misal: taktik yetenegini açip ölülere baktigimizda alt sag hud kisminda ölü hakkinda bilgi topluyoruz, nasil öldügünü veya ölünün ismi veya silahlara baktigimizda nasil bir silah oldugunu veya silah özelliklerini gösteriyor.
Ama bu henüz hepsi degil, üstelik istediginiz rakibi veya etrafta olan bir objeyi isaretliyip her zaman basit bir sekilde o yeri tekrar buluyorsunuz.



Crysis 2'de de Nanosuit'in 4 tane özel yetenekleri var ama bu sefer hiz ve güç birlestirilmis durumda. Bu iki yeteneklerin birlesmesini zaten çogu oyuncu tarafindan istenmisti. Pelerin Modüsü artik Infiltration isimli olmus, bu yeni yetenek ayni Splinter Cell'deki gibi çok dikkatli ve sessiz yürüyor ve bu durumda rakipler sizleri duymuyor. Tabiki üstelik pelerin modüsüde aktiflestirme seçeneginiz var (ama pelerin artik ana 4 yeteneklerde degil). Crytek üstelik hangi yetenegi seçtginizi daha iyi anlamanizi istiyor ve bu durumda misal olarak taktik yetenege geçtiginizde çevredeki olan sesler ve efektler azicik kisiliyor ve daha yumusak geliyor. Zirh yetenege geçtiginiz zaman üzerinizdeki nanosuit nasil sertlestigini duyuyorsunuz ve üzerinze gelen mermilerin sesi bile degisiyor.

Misyonumuza devam edelim...
Otoparktan nihayet çikabildik ve Manhattan Financial District'in yüksek binalarin yanindan yolumuza devam gidiyoruz. çevre ve evlerin görüntüsü o kadar berbat ki, sanki bir tayfun geçmis buradan. Evlerin pencerelerinden afisler asili ve üzerinde "bize su ve yicek verin" yaziyor... demekki bir kaç insan evden çikmamya tercih etmis, sanirim bu bir yanlis karardi! Bir anda önümüze bir rakip firliyor ve üzerinde "Crynet Ops Infantry" yaziyor. Bu ne demek simdi? Hakkaten Nanosuit'i yapan sirket bize karsi ates mi açiyor? Biz ayni tarafta degilmiyiz?

Üçüncü bölüm

...bilmiyorum! Tek bildigim birsey varsa oda bana karsi ates açiyorlar ve bende artik gerekini yapiyorum, yapmam gerekiyor!
iyiki yeni fonksiyonlarim var Nanosuit2'nin, çünkü artik kendime göre ve istedigim gibi ayarliyabiliyorum. Yeniligin ismi "Ek Modül yetenekleri".
Bu durumda ve oyun ilerledikçe 4 çesit ek Modül fonksiyonu kullanma sansimiz var, yani her 4 ana yetenegine bir özel ek modül daha ekleme sansimiz var.
Misal:
Taktik ana yetenegine ait olan ek modülü taktiginiz zaman mermiler nereden geldigini görebiliyorsunuz.
Güç ana yetenegin ek modülü misal olarak Nano'nuza gelen mermiler bazi durumlarda hiç etkilemiyor.
infiltartion ana yetenegin ek modülün özelligi duvar arkasindan rakipleri görebilme durumu.
Ama tam olarak baska ne tür modül ve ana yeteneklere nasil baglandigini Crytek henüz açiklamadi. Öyle veya böyle Crysis2'de daha çok esnek davranabilecegiz.

Yavas yavas Alien geminin düstügü yere geliyoruz ve uzaktan anliyoruzki, burada büyük bir tehlike var! Her yer Nanosuit'li Asker dolu! Hemen bir gökdelenin üst katina çikiyoruz ve uzaktan olayi inceliyoruz. Yeni Nano'muzun bir özelligini daha kullanip (Askerleri uzaktan isaretliyoruz ve konustuklarini dinliyoruz) ve bu durum bizi yanasmamizi daha da kolaylastiriyor.

ilerde bir yükseklikte Asker araci pozisyon almis ve bize karsi ates açmaya basliyor. Biz tabiki Pelerin Modüse geçip etrafi dolasiyoruz ve ararcin arkasina geçiyoruz, hemen Güç modüsünü aktiflestirip adami aracindan indiriyoruz! Aaracin tepesinde olan sabit taramaliyi elimize geçiriyoruz ve diger askerli diger dünyaya yolcu ediyoruz!
Askerler öldü ve bizde artik HUD'umuzun gösterdigi yere tekrar yol aliyoruz. Keske o kadar kolay olsa, önümzdeki yikintilar yolumuzu kesiyor ve dolasiyla baska bir yol bulmamiz gerekiyor.Hemen Taktik Modüsüne geçip çevreyi tariyoruz ve ilerde eski bir asansör kuyusunu fark ediyoruz. Güç modüsüne geçip Asansörün kapisini kirip direk çukura atliyoruz ve bir an kendimizi belimize kadar su içinde buluyoruz.

iste suan oldugumuz yerde tekrar anliyoruzki, Crytek bu oyunu daha karanlik ve daha korkunc yapmya çalismis. Camurlu, nemli, islak ve karanlik koridordan devam giderken sag ve solda iri sıçanlarla ve suyun içine cesetlerle karsilasiyoruz. S.T.A.L.K.E.R. oyunu oynayanlar bu atmosferi çok iyi bilirler, iste burasida en azindan o kadar korkutucu ve tabiki ayni anda oyunun atmosferi de çok daha ektileyici ve derin.



Tünelin sonunda nihayet geminin düstügü yere geliyoruz. Bir an çevredeki sesler degisiyor, kalb atisimiz yükseliyor ve geminin düstügü yer gri ve soguk gözüküyor. Bu gördüklerimiz bize "burada tehlike var" diyor! çevredeki evler artik iyicene çökmüs durumda ve sanki burada bir zamanlar hareket dolu hayat varmis ama bir an birsey tarafindan o hayati emmisler gibi. Burada artik hayat degil, burasi ölüm kokuyor! Atmosfer ve sesler gittikce daha yogunlasiyor. Biz yinede DNA'yi almak için çukura yaklasiyoruz ve sonunda DNA Provasini elimize aliyoruz...
... ve iste simdi kiyamet kopuyor!

Son bölüm

...telsizden gelen ses "Misyon tamamlandi!" diyor ve hemen ardindan "oradan çabuk kaç!" diyip biz tabiki fazla vakit kaybetmeden olay yerinden uzaklasiyoruz.
Arka sokaga kosuyoruz ve bir evin içine girip saklaniyoruz. Kafamizi kaldirip pencereden bizi Askerler nasil takip ettiklerini ve aradiklarini görüyoruz.
Bir anda onlarin arkasindan bir Alien çikiyor. Enteresan tarafi, bu Crysis1 de tanidigimiz Alien türü degil, bu Alien iki bacak üzerinde! Evet dogru duydunuz, Alien'lerin
iki tane ayaklari var ve hizli bir sekilde askerleri teker teker öldürmeye basliyor.

Alien'leri ilk defa yakindan ve savas içinde görüyoruz ve iyicene anliyoruzki, bunlar daha daha güçlenmisler ve silahlari da çok daha etkileyici. Crysis 1'deki Alien'lere hiç benzemiyorlar artik, dreadlock saçlari ve ürkütücü yüz ifadeleri ile sanki Predator'lara benziyorlar! Alien'i tam incelerken en son bir askeri aliyor ve bizim cama dogru firlatiyor ve ayni anda kendisi kaçiyor...
Tabiki hikaye burada devam ediyor ama Crytek oyunu durduruyor! Sad

Gördügünüz gibi bu Crysis 2 Misyondan bir hikaye'yi duyduktan sonra baya çok yenilikler geleceginden emin olabilir.
iste o yenilikleri bir araya toplayalim diyorum:


1. Nanosuit'in 4 yeteneklerine bir özel sub yetenek daha eklenmis durumda (Toplam 8 ediyor)
2. Güç ve hiz yetenekleri bir yetenek olarak birlesmis durumda
3. ayni anda Taktik yetenegi ile yeni bir modüs daha eklenmis
4. Artik çevre ve hikaye daha dinamik, misal olarak ses band kayitlari dinleme olayi hikaye ye daha derin bir anlam verecek
5. Tek bir alien türü olmayacak, Predator görüntülü Alien ile en az bir farkli tarz daha ekleniyor Crysis 2 ye


Bu yenilikler bu kisa sunumda gördüklerimiz, diger ve daha çok özellikler ve yenilikler hakkinda Crytek daha henüz bilgi vermek istemiyor.
Multiplayer hakkinda hiç bir bilgi yayinlanmadi ve vermedi Crytek sirketi, sanirim (ve bunu PC Gamer dergisi söylüyor) yaptiklari hatalardan ögrenip bu konuda yeni bir sayfa açacaklar gibi gözüküyor.

Simdilik bu kadar, gelecek haftalarda daha çok bilgilerle sizlerle birlikte olacagiz... unutmayin, Crysis...burada oynanir! Wink CryTurkiye.com

PC Games dergisinden türkçeye çevirilmis bilgilerdir. Tüm resimler ve içindeki bilgiler PC Games dergisine aittir ve subat 2010 dergisinde yayinlanmistir.
1
Cevapla


Hızlı Menü:


Şu anda bu konuyu okuyanlar: 1 Ziyaretçi


10tl.net Destek Forumu -

Online Shopping App
Online Shopping - E-Commerce Platform
Online Shopping - E-Commerce Platform
Feinunze Schmuck Jewelery Online Shopping