Konuyu Oyla:
  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Citiex XL Başlangıç Rehberi
03-29-2014, 08:45 PM, (Son Düzenleme: 03-29-2014, 08:46 PM, Düzenleyen: Ciri.)
Durum
Offline
Ciri
Root
Administrators
Yorum Sayısı: 5,676
Üyelik Tarihi: May 2008
Rep Puanı: 0
#1
Citiex XL Başlangıç Rehberi
Şehir kurma ve yönetme tarzındaki oyunların takipçisi olarak 2009′un son çeyreğinde Monte Cristo tarafından piyasaya sürülen Cities XL hakkında bir başlangıç rehberi hazırlamayı düşünüyordum. Cities XL oyununu satın aldığım steam üzerinden tanıştığım Gökhan arkadaşımın tamda düşündüğüm yazıyı yazmış olması sayesinde aynı şeyleri tekrar etmek yerine yazıyı gerekli izini alarak sitem üzerinden sizlerle paylaşmayı uygun buldum. Buyrun Gökhan arkadaşımın yazısı ağağıda.

Cities XL Giriş

Cities XL hakkındaki ilk söyliyebileceğim şey, çok alışık olduğumuz senaryolardan kurtulmamız gerektiğidir. Yani o alışık olduğumuz Sim City 4000 oyun dinamiği Cities XL içinde çok farklı işlemekte. Şehir kurulumu olası senaryolar bakımından Cities XL çok başarılı bir oyun olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Ne gibi farklılıklar gördün derseniz öncelikli olarak şunları söyleyebilirim. Cities XL’de şehrimizi büyütebilmemiz için çok küçükten, yavaş yavaş büyümeyi seçmemiz gerekiyor fazla yollar sim city’e oranla daha fazla bakım masrafı alıyor eğer ekonomimizi iyi çizmezsek bu bizi -eksi bütçelere doğru sürüklüyor. Buna çok dikkat etmemiz gerek. Ayrıca oyuna başladığımızda Ev, Ofis, Endüstri alanlarımız küçükten başlıyor belli bir popülasyona gelmeden bunları açamıyor ve inşa edemiyoruz. Zaten inşa etsek de işimize yaramaz bizi hızlı bir biçimde bitimin eşiğine getirir çünkü açıklayacağım üzere oyundaki her şey birbirleriyle bağlantılı yapılmış. Gözünüz korkmasın ilk başta bu bağlantı zor gelse de oynaya oynaya bu duruma alışacaksınız ve tedbirlerinizi önceden alacaksınız. Neyse daha fazla kurcalamadan anlatıma başlayayım.

Şehrimize başlarken bizi sadece ev ve iş alanları bakımından zorlayacak pek fazla bir şey bulunmuyor çünkü sizinde tahmin ettiğiniz gibi oyuna başladığımızda Eğitim (Education) , Hastane (Hospital, Healthcare) , Güvenlik (Security) gibi sim city 4000′den alışık olduğumuz Utility eklentileri (Faydalı Birimler) açık değil bunlar belirli seviyelerde şehrimizi geliştirdikçe açılacak. Bunlardan önce oyunun arayüzüne göz atalım.

Oyuna Başlarken:
Oyuna ilk başladığımızda bizden istediği şey City Hall inşaa etmemiz bunu etmeden apartmanlar veya herhangi başka birşey yapamıyoruz bunu da yapabilmemiz için international road’a yani uluslar arası yola ihtiyaç duyması uluslar arası yol inşa etmeyi trafik bölümünde anlattım bunu yaptıktan sonra City Hall’ı yolun kenarına inşa edebilir ve apartmanları yapmaya başlayabilirsiniz.

oyungrntsev1copy.jpg

Resimden de anlaşıldığı gibi Monte Cristo yapımcılığı ara yüz konusunda bizi sıkıntıya sokacak bir zorluk çıkarmamış. Bu konuda kendilerini tebrik ediyor yazıya devam ediyorum. Ev ve binaları inşa ederken dikkat etmemiz gereken husus şehrimizin insan ihtiyacıdır kısacası oyunda insanlar belli başlı özellikler taşıyor, hemen bu ne demek açıklayayım.

Oyunda 4 çeşit insan popülasyonu var bunlar:
* Kalifiye olmayan insanlar
* Kalifiye İşçi sınıfı
* Yetki sahibi insanlar, Yöneticiler
* Ve son olarak Zenginler Elites

Bunun anlamı şudur. Her fabrika yada iş veren kurum kendine göre özel işçi sınıfı, kalifiye olmayan sınıf ve yönetici barındırıyor buda şehrimizin zaman zaman işçi ihtiyaçlarının değişebileceğini gösteriyor. Yani sadece bir sınıfa yoğunlaşırsak şehrimiz batacaktır çünkü işçi verimliliği olmayan fabrikaların alarm zilleri hemen çalıyor. Her İnsan ve işci sınıfının kendine göre ihtiyaçları var örneğin elitler eğlence alanlarını park alanlarını mutlaka evlerinin yanında isterken, Yönetici sınıfı ısınmak için Fueloil gibi benzin ürünlerine ihtiyaç duyacaklardır. Sağlık, eğitim, güvenlik ve itfaiye ise hepsinin genel olarak iyi olmasını istediği alanlardır. Bu uyarılara nerden ulaşılabileceğini ara yüz resminde görebilirsiniz sağ üstteki bölüm iş ve iş yerlerinizin yaşadığı sorunları ön gören panel niteliğinde.

Gelişim aşamasında karşılaşılabilinecek sorunlar:
Oyunda her şey bağlantılı demiştim hemen bu durumu açıklayayım çünkü bu çok büyük önem arz etmekte. Örneğin high tech endüstrimizi geliştirmek istiyoruz ve alanını yapıyoruz diyelim bizden öncelikle kalifiye olmayan işci sınıfı, kalifiye işçi sınıfı, yönetici insanlar isteyeceklerdir bunları ev inşa ederek karşıladıktan sonra eğer şehrinizde manufacturing alanları kurmamışsanız hemen ilk alarm zilleri çalmaya başlar manufacturing sıkıntısı yaşıyoruz diye. Manufacturinginde düzgün çalışabilmesi için imal ürünlerini pazarlayacak ofis alanları kurmanız gerekmekte. Ayrıca Manufacturing elektrik ihtiyacı çektiğinden elektrik santralini unutmamamız gerekiyor. Endüstri alanlarıda manufacturingin gelişim aşamaları için kesinlikle önemli birbirinden bağımsız geliştirmeniz mümkün değil. Yapılanların satılmasını sağlayan shoplar yani marketlerde kurmanız cabası. Ve daha birçok şey var. Bunlar gözünüzü korkutmasın zaman içindeki oyuna aşinalığınızla bunları rahatlıkla tahmin eder hale geliyorsunuz ve alışıyorsunuz. Önceden önlemini alabiliyorsunuz. Bu örnekte anlatmak istediğim bağımsız işleyen iş alanlarının olmaması Sim City 4000′de iş alanlarını kurup ihtiyaçlarını karşılamamız yetiyordu burada ise birbirinden asla ayrılmayacak bir bütünlük söz konusu.

Gelişirken nelere dikkat etmeliyim?
Gelişim aşamasında size önerim endüstri ile manufacturing alanlarını şehrinizden oldukça uzağa taşımanız hava kirliliği açısından yararınıza olacaktır. Bu size herhangi bir kayıp getirmiyor aksine Sim City’dekin den çok daha iyi çalışır hale geliyor tabi bu fabrikalara ulaşımınızı büyük yollarla yapmanız gerekiyor trafik sıkışıklığı nakliye işi çok yavaş ilerlemesine neden oluyor ve böylece fabrikalarınızın yeterli verimle çalışamamasını sağlıyor buda birer vergi kaybı niteliğinde. Her fabrika bu oyunda belli bir vergi ödüyor bu diğer oyunlardaki gibi kişi başı gelire bölünmesiyle değil fabrikaların iyi çalışabilmesiyle alakalı çünkü batan bir endüstriniz varsa yanında ofis, manufacturing ve high tech endüstriyide yanında süpüreceği için toplu bir çöküş kaçınılmaz hale gelebiliyor. Bu fabrika alanlarınızı şehrinizin oldukça uzağına taşımanızda yarar var ancak dış yol bağlantılarını unutmayın fabrikalarınız uluslar arası yollara ihtiyaç duymakta. Gelişirken daha öncede dediğim gibi belli bir nüfus yoğunluğuna sahip olunca şehir servislerimiz açılıyor (Polis, Hastane, İtfaiye, Okul) bunları da aksatmadan inşa etmeniz yararınıza olacaktır hepsi oyuna ilk başladığınızda kapalı olacak çünkü. Bu birimleri şehrinizin göbeğine ev alanlarına yakın tutmanız faydalı olacak.

Trafik sorunu ve çözümleri:
Trafik bu oyunda 2 şekilde ele alınıyor trafik yoğunluğu ve bu yoğunluğun dış şehirlere paylaştırılması kısacası Nakliye. Ürettiğimiz her şeyin bir nakliye süreci var Trafik bunu çok rahat şekilde şehre ulaşmasını baltalayabiliyor. yeni köprüler kavşaklar ve büyük yollarda diğer şehir servislerimiz gibi nüfus yoğunluğumuzun artmasıyla açılıyor. Trafiğin yoğunluğunu sağ taraftaki şehir kontrol menü çubuğumuzdaki alanda görebiliyoruz Trafiğin fazla olduğu yerleri destekleyecek yeni büyük yollar ve köprüler yapmayı unutmayın. Birde dış şehirlere bağlantı ihtiyacını açıklayayım haritaya başladığımızda bizden uluslararası bir yol ile bağlantı kurmamızı istiyor bunu yapmamız için haritanın en uzağına giderek yol inşa çubuğundan herhangi bir yolu seçerek mor alandan başlamak suretiyle bir yol çekiyoruz. bunu hemen alttaki resimde görebilirsiniz.

Eğer Freight yani nakliye sıkıntısı yaşıyorsanız fabrikalarınız arasına international yollar çekmeniz fabrikalarınızın gelişmesi açısından faydalı olacaktır. Ayrıca benim önerim oyunda en çok kullanılması gereken yol çeşidi large aveneu yollardır çünkü çok fazla alternatif barındırıyor. Bu alternatifler şu şekilde, yolu ilk yaptığımızda ortası ağaçlarla ve billboardlarla süslü 2 gidiş 2 geliş bir yolumuz oluyor. Ama trafik yoğunluğuna göre bu ortadaki refûj’u kaldırarak 3 gidiş 2 geliş yapabiliyoruz yada tam tersi. Ve gene bir alternatif daha 5 gidiş’e veya 5 gelişe yada süslü bir yol istiyorsanız da 4 gidiş ortası ağaçlı ve süslü bir yol halene getirebileceğiniz 15′e yakın farklı yol çeşidimiz oluyor.

Expressed way ondan bir üst kademe yol olsa da 3 gidiş ve 3 gelişten başka bir seçeneğiniz olmadığı için trafik sıkışıklığında elimiz kolumuz bağlanıyor. Aynı zamanda expressed way’de otobüs durakları yapamadığımız için orda ki trafiği alamıyoruz. Kısacası trafik sorununun çözümü large aveneu yollar ve buna uygulayacağımız local (bölgesel) gidiş geliş seçenekleri.

En üst seviye yollarımız high way yollar bunları yapması biraz daha zahmetli ve pahalı ama sürekli bu yolları gözetmenize gerek yol şehre 1 tane high way yeterli (tabi trafik olan her yere bağlantı çok iyi olur)

Planet Mode, Multiplayer Nasıl oynanıyor ve Solo mode’den farklılıkları nelerdir?
Aslında pek bir farkı yok trade yani alışverişlerimizi dünya üzerindeki bir çok oyuncuyla paylaşabiliyoruz yani haritanızda Fuel yoksa yada benzin barındırmıyorsa aynı şey su ve tarım alanları içinde geçerli bunları diğer oyunculardan alarak kapatabiliyorsunuz tabi sizde endüstri devi olabilirseniz gidip teknolojinizi veya üretim, imal mallarınızı gene trade aracılığıyla satışa koyabilirsiniz. Solo mode’da da mevcut ama bunu bilgisayara karşı yapıyorsunuz başkalarına çok güzel bir şehrim var diyip podyumda boy göstermek açısından Multiplayer’ı kesinlikle tercih edin.

Sende kardeşim 150.000′lik şehir yapmışsın ahkam kesiyorsun demeyin çünkü bu ekran görüntülerini solo mode şehrinden alabildim nedense multiplayer’da oynarken ekranda karanlık yerler çıkıyor. Multiplayerda Pollux isimli sunucuda Ubeare şehrini ziyaret edip şehrimi görebilirsiniz. Yavaş yavaş fırsat buldukça girip oynuyorum şuan 400.000 civarında nüfusum var. Aklınıza takılan sorularınızı bana sorabilirsiniz günden güne bu rehbere eklentiler yapacağım eğer oynayanlar varsa ve şunu atlamışsın kardeşim diyorsanız bana ulaşın onları da aynı gün içerisinde bu rehbere eklerim. Yeni Bilgisayarımı topluyorum daha rahat oynayabileceğimden daha güzel eklentiler yapıp paylaşacağım.

Nüfusumuzun gelişimi sürerken ilerisi için nasıl önlem almalıyım?
Nüfusumuzun artmasıyla birlikte bizi bekleyen daha komplike binalar ve fabrikalar buna bağlantılı olarak da fabrikalardaki çalışan insanların değişimi de söz konusu, yani low density endüstri fabrikalarımız unqualified yani kalifiye olmayan işci sınıfıyla üretimi yapıp geçimini sağlıyorken high density fabrikalarımız bizden kalifiye (qualified) işci sınıfı, yönetici sınıfı (executives) ve elitler yani zenginler bakımından bir çalışan kitlesi istemekte. Tabiki bunu karşılamak için zorlanacağımız bir konu var örneğin kalifiye işci sınıfımız bizden çok fazla city service istemese de asgari bir biçimde sağlamak yararımıza olacak ancak, elitler için bu kavram tamamen değişiyor. Elitlerimizi memnun etmenin yolu onlara ait ikinci ayrı bir yerleşim yeri kurmak çok önemli, şehir içinde kalmış elit evlerinin şikayeti bad reputation sorunu olarak karşınıza çıkabilir. bunu çözmek sonralarda çok zor olacaktır o yüzden şehrimizi kurarken ilerde elitlerinde gelmesiyle onlara ne gibi imkanlar sunabilirim diye düşünmek gerekir. Benim önerim şehrin ayrı bir bölgesine ki hava kirliliğinden uzak olması önerilir güzel bir bölümü ayırmanız sadece onlara özel bir city services sağlamanız (police station, fire service, healtcare, education sistemlerini taşımanız) şehrinize gelmeleri ve yerleşmeleri bakımından çok çok önemli. Yollarını büyük yapmanızda ayrıca iyi olacaktır. Kısacası oyunun elitlere sağladığı low density toplu konut yolları küçük kalıyor önceden yolları büyükten çekerek kendinizin içerisini doldurmanız son derece önemli. Ayrıca bu elitlerimize environment sağlamamız yani çevre bakımından iyi bir hizmet sağlamamız kesinlikle gerekiyor bunun için en çok işe yarayan woodenpark denen ağaçlık parklarımız hem hava kirliliğini bir nebze olsun emiyor hem de elitlerimizin gelmesi açısından önemli bir hal alıyor. Tabi leisure alanlarını da city services gibi görelim ve küçük bir dağılımla inşa edelim.

Yol seçimini nasıl yapmalıyım sonradan sorun yaşarmıyım?
Arkadaşlar benim önerim city services yollarını büyük tutmanız size çokça kazandıracaktır yani bir toplumun polis istasyonuna son derece kalabalık bir trafikle ulaşması şehriniz açısından iyi olmaz bu nedenle almanız gereken önlemler şunlardır. Şehir servisi sağlayan kamu binalarınızın yollarını büyük tutmak ve bu kamu binalarınızı simcity gibi yan yana değil de tatlı sert bir dağıtımla etrafa yaymanız çok iyi olacaktır. Yerleşim yerlerimizin yollarını küçük tutmak ilk başta sorun olmasa da orda ki trafiği düzenleyeyim derken çokça apartmanınızdan feragat etmek zorunda kalabiliyorsunuz bunun önlemini önceden almak için yapmanız gereken şehrinizin yollarını önceden çekerek binalarınızı, apartmanlarınızı ona göre inşa etmeniz çok faydalı olacak. Kısacası şehrinizin görüntüsünü şimdiden aklınızda canlandırmak estetik açısından da trafik açısından da çok iyi oluyor. Ancak, Çok hızlı davranıp kendimizi yıpratmamakta fayda var çünkü rehberin başında da dediğim gibi büyük yollar daha fazla bakım masrafını otomatik olarak aylık bütçemize yansıtacaktır. Bu oyunda beğendiğim bir yönde yolumuzu kendimiz seçebiliyoruz. (lüx yollar,tek yönlü yollar, vb…) Ama, unutmayınki lüx yollar bütçemize biraz daha ağırlık katacaktır.

Havakirliliği ve önlemleri
Geldik en önemli problemlerimizden birine arkadaşlar, dediğim gibi şehrimizin ücra köşelerinde olmamak kaydı ile environment alanlarımız mutlaka olmalı ağaçlık park alanlarımız hava kirliliğini bir nebze olsun emiyor ve nötarilize ediyor ancak bunu önlemenin en katî yolunu tecrübelerimden yola çıkarak yazayım simcitydeki gibi endüstri alanları ve bir miktar yanında kalan hava kirliliğimiz bu oyunda bütün şehir için bir problem oluyor bütün haritayı kaplayan bir dumanın air pollution raporuna bakmak hiç hoş olmuyor açıkçası Herkes şehrinde bir central park ister ama, hava kirliliğini önlemeye yetmeyen alanlarda ne yapmam gerek diye soruyorsanız size önerim acilen elektrik santrallerinizi yıkarak yerine hava münasebetiyle dönen rüzgar elektrik santrallerini tercih etmeniz. Buradan şunu çok açık anlarsınız ki en büyük hava dumanı tehdidini elektrik santrallerimiz sağlamakta. Peki elektrik yok diye endüstri ve manufacturing alanlarım kıvranıyor ne yapmam lazım diyorsanız size tavsiyem rüzgar enerjisi elektrik santrallerini çok sık tutmanız ve fabrikalarınız elektrikten kıvranıncaya kadar kısacası uyarı verinceye kadar bu sorunu dert etmemeniz kısa vadeli çözüm olarak da trade yoluyla şehrinize biraz elektrik sağlayıp yeni hava türbin santrallerini inşa edene kadar beklemeniz olacaktır. Böylece kârınıza kâr katabilirsiniz (Para bakımından demiyorum hava kirliliğini önleme kârından bahsediyorum =) Ayrıca elektrik santralleri yanında benzin yani oil endüstrisi şehir çöplüklerimiz ve çöpleri işleme binalarımızda hava kirliliğine yol açıyor, tabi bunları gözümüzü kırpmadan yıkamayız. Peki ne yapacağız? Derseniz; en güzel öneri şudur. Trade yoluyla endüstri ile manufacturing alıp, ofis satabilirsiniz böylece fazla endüstri ve manufacturingi şehrinizden yıkma şansı kazanırsınız ve havayı temizleyebilirsiniz. Ve hava kirliliğinden artık hiç insan gelmiyorsa şehrinize city servicedeki enviroment parkını sık inşa ederek hava kirliliğini insanların önemsememesini sağlayabilirsiniz. Tabi bir yere kadar

Para kazanmanın kolay yöntemlerinden biride şudur
Hemen Türk aklı pratiğimizi çalıştırıyoruz ve trade sayfasından oldukça kopmuyoruz bu bize şu yararı sağlayacaktır kopmadığımız trade sayfasında ucuza elektrik, su, çöp gibi kamunun yararına hizmetleri ucuza kapıp pahalı bir yöntemle pazara tekrar sunmak böylece açık arttırma olmayan bir pazardan kar elde etmek

esimden de anlaşıldığı gibi Monte Cristo yapımcılığı ara yüz konusunda bizi sıkıntıya sokacak bir zorluk çıkarmamış. Bu konuda kendilerini tebrik ediyor yazıya devam ediyorum. Ev ve binaları inşa ederken dikkat etmemiz gereken husus şehrimizin insan ihtiyacıdır kısacası oyunda insanlar belli başlı özellikler taşıyor, hemen bu ne demek açıklayayım.

Oyunda 4 çeşit insan popülasyonu var bunlar:
* Kalifiye olmayan insanlar
* Kalifiye İşçi sınıfı
* Yetki sahibi insanlar, Yöneticiler
* Ve son olarak Zenginler Elites

Bunun anlamı şudur. Her fabrika yada iş veren kurum kendine göre özel işçi sınıfı, kalifiye olmayan sınıf ve yönetici barındırıyor buda şehrimizin zaman zaman işci ihtiyaçlarının değişebileceğini gösteriyor. Yani sadece bir sınıfa yoğunlaşırsak şehrimiz batacaktır çünkü işçi verimliliği olmayan fabrikaların alarm zilleri hemen çalıyor. Her İnsan ve işçi sınıfının kendine göre ihtiyaçları var örneğin elitler eğlence alanlarını park alanlarını mutlaka evlerinin yanında isterken, Yönetici sınıfı ısınmak için Fueloil gibi benzin ürünlerine ihtiyaç duyacaklardır. Sağlık, eğitim, güvenlik ve itfaiye ise hepsinin genel olarak iyi olmasını istediği alanlardır. Bu uyarılara nerden ulaşılabileceğini arayüz resminde görebilirsiniz sağ üstteki bölüm iş ve iş yerlerinizin yaşadığı sorunları ön gören panel niteliğinde.

Gelişim aşamasında karşılaşılabilinecek sorunlar:
Oyunda her şey bağlantılı demiştim hemen bu durumu açıklayayım çünkü bu çok büyük önem arz etmekte. Örneğin high tech endüstrimizi geliştirmek istiyoruz ve alanını yapıyoruz diyelim bizden öncelikle kalifiye olmayan işci sınıfı, kalifiye işçi sınıfı, yönetici insanlar isteyeceklerdir bunları ev inşa ederek karşıladıktan sonra eğer şehrinizde manufacturing alanları kurmamışsanız hemen ilk alarm zilleri çalmaya başlar manufacturing sıkıntısı yaşıyoruz diye. Manufacturinginde düzgün çalışabilmesi için imal ürünlerini pazarlayacak ofis alanları kurmanız gerekmekte. Ayrıca Manufacturing elektrik ihtiyacı çektiğinden elektrik santralini unutmamamız gerekiyor. Endüstri alanlarıda manufacturingin gelişim aşamaları için kesinlikle önemli birbirinden bağımsız geliştirmeniz mümkün değil. Yapılanların satılmasını sağlayan shoplar yani marketlerde kurmanız cabası. Ve daha birçok şey var. Bunlar gözünüzü korkutmasın zaman içindeki oyuna aşinalığınızla bunları rahatlıkla tahmin eder hale geliyorsunuz ve alışıyorsunuz. Önceden önlemini alabiliyorsunuz. Bu örnekte anlatmak istediğim bağımsız işleyen iş alanlarının olmaması Sim City 4000′de iş alanlarını kurup ihtiyaçlarını karşılamamız yetiyordu burada ise birbirinden asla ayrılmayacak bir bütünlük söz konusu.

Gelişirken nelere dikkat etmeliyim?
Gelişim aşamasında size önerim endüstri ile manufacturing alanlarını şehrinizden oldukça uzağa taşımanız hava kirliliği açısından yararınıza olacaktır. Bu size herhangi bir kayıp getirmiyor aksine Sim City’dekinden çok daha iyi çalışır hale geliyor tabi bu fabrikalara ulaşımınızı büyük yollarla yapmanız gerekiyor trafik sıkışıklığı nakliye işi çok yavaş ilerlemesine neden oluyor ve böylece fabrikalarınızın yeterli verimle çalışamamasını sağlıyor buda birer vergi kaybı niteliğinde. Her fabrika bu oyunda belli bir vergi ödüyor bu diğer oyunlardaki gibi kişi başı gelire bölünmesiyle değil fabrikaların iyi çalışabilmesiyle alakalı çünkü batan bir endüstriniz varsa yanında ofis, manufacturing ve high tech endüstriyide yanında süpüreceği için toplu bir çöküş kaçınılmaz hale gelebiliyor. Bu fabrika alanlarınızı şehrinizin oldukça uzağına taşımanızda yarar var ancak dış yol bağlantılarını unutmayın fabrikalarınız uluslar arası yollara ihtiyaç duymakta. Gelişirken daha öncede dediğim gibi belli bir nüfus yoğunluğuna sahip olunca şehir servislerimiz açılıyor (Polis, Hastane, İtfaiye, Okul) bunları da aksatmadan inşa etmeniz yararınıza olacaktır hepsi oyuna ilk başladığınızda kapalı olacak çünkü. Bu birimleri şehrinizin göbeğine ev alanlarına yakın tutmanız faydalı olacak.

Trafik sorunu ve çözümleri:
Trafik bu oyunda 2 şekilde ele alınıyor trafik yoğunluğu ve bu yoğunluğun dış şehirlere paylaştırılması kısacası Nakliye. Ürettiğimiz her şeyin bir nakliye süreci var Trafik bunu çok rahat şekilde şehre ulaşmasını baltalayabiliyor. yeni köprüler kavşaklar ve büyük yollarda diğer şehir servislerimiz gibi nüfus yoğunluğumuzun artmasıyla açılıyor. Trafiğin yoğunluğunu sağ taraftaki şehir kontrol menü çubuğumuzdaki alanda görebiliyoruz Trafiğin fazla olduğu yerleri destekleyecek yeni büyük yollar ve köprüler yapmayı unutmayın. Birde dış şehirlere bağlantı ihtiyacını açıklayayım haritaya başladığımızda bizden uluslararası bir yol ile bağlantı kurmamızı istiyor bunu yapmamız için haritanın en uzağına giderek yol inşa çubuğundan herhangi bir yolu seçerek mor alandan başlamak suretiyle bir yol çekiyoruz. bunu hemen alttaki resimde görebilirsiniz.

[uyarı]Alıntıdır[/uyarı]
(Son Düzenleme: 03-29-2014, 08:46 PM, Düzenleyen: Ciri.)
03-29-2014, 08:45 PM
Ara Alıntı
04-02-2014, 05:53 PM,
Durum
Offline
IstisnaTR
Çavuş
Yorum Sayısı: 55
Üyelik Tarihi: Mar 2014
Rep Puanı: 0
#2
RE: Citiex XL Başlangıç Rehberi
Güzel oyuna benziyor Smile
1
04-02-2014, 05:53 PM
WWW Ara Alıntı
04-02-2014, 06:06 PM,
Durum
Offline
Berk
Eski Yetkili
Yorum Sayısı: 259
Üyelik Tarihi: Sep 2013
#3
RE: Citiex XL Başlangıç Rehberi
Grafikler kötü Simcity oyna daha iyi. :sytn:
04-02-2014, 06:06 PM
Ara Alıntı
04-02-2014, 06:14 PM,
Durum
Offline
IstisnaTR
Çavuş
Yorum Sayısı: 55
Üyelik Tarihi: Mar 2014
Rep Puanı: 0
#4
RE: Citiex XL Başlangıç Rehberi
Ama Bence Bu Yeni Olduğu İçin Ondan Daha İyi Gibi Geldi Smile
1
04-02-2014, 06:14 PM
WWW Ara Alıntı
04-02-2014, 06:31 PM,
Durum
Offline
Ciri
Root
Administrators
Yorum Sayısı: 5,676
Üyelik Tarihi: May 2008
Rep Puanı: 0
#5
RE: Citiex XL Başlangıç Rehberi
Simcity'i Kursam Onu Oynayacaktım. Şuan Cities XL 2012'de 172.000lik Şehiri Yönetiyorum. Gelir En Az 40.000.. Bütçe sağlam.. Gereksiz Harcama Yapmıyorum. tabi 4. Şehirde Düzensi Sağladım Smile
04-02-2014, 06:31 PM
Ara Alıntı
04-02-2014, 06:31 PM,
Durum
Offline
Berk
Eski Yetkili
Yorum Sayısı: 259
Üyelik Tarihi: Sep 2013
#6
RE: Citiex XL Başlangıç Rehberi
Benim için yeni eski fark etmiyor, oynanış ve birazda grafikler önemli ama bununki kadar grafikleri kötü olan bir oyunu oynamam. ( Minecraft hariç )
04-02-2014, 06:31 PM
Ara Alıntı
04-02-2014, 06:37 PM,
Durum
Offline
Ciri
Root
Administrators
Yorum Sayısı: 5,676
Üyelik Tarihi: May 2008
Rep Puanı: 0
#7
RE: Citiex XL Başlangıç Rehberi
Berk: Simcity Grafikleri O Kadarda İyi Değil ama Oynanış Basit. Örneğin Ben Şehrin İçinden Metro, Tren Hattı yada Otoban Geçiriyorum ama Burada O Kadar Kolay değil. Amaç Zaten kolay oynamak değil..

Senin Görüşüne Saygı duyarım Smile Benimki Böyle Big GrinD
04-02-2014, 06:37 PM
Ara Alıntı
04-02-2014, 06:40 PM,
Durum
Offline
Berk
Eski Yetkili
Yorum Sayısı: 259
Üyelik Tarihi: Sep 2013
#8
RE: Citiex XL Başlangıç Rehberi
Oynamadığım için yorum yapamıyacağım, ben grafiklerden gördüğüm kadarıyla diyorum..
04-02-2014, 06:40 PM
Ara Alıntı


Hızlı Menü:


Şu anda bu konuyu okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Forum Yasal Uyarı
Türkçe Çeviri: MyBBGrup
Forum Yazılımı: MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Tema Yapımcısı Screwy
Uyarlama Edward

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren destek.tr15.net adresimizde 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. wtsupport.10tl.net hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri iletisim linkimizden bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.

Gizlilik Sözleşmesi - Forum Kuralları - Reklam Ver - İletişim


10tl.net Destek Forumu -

Online Shopping App
Online Shopping - E-Commerce Platform
Online Shopping - E-Commerce Platform
Feinunze Schmuck Jewelery Online Shopping